План занятий для самостоятельного прохождения материала по английскому языку
в 8-2 классе
Период 20.04 –
24.04
Для
оценивания выполненной работы необходимо:
1.
выполнить задание
2.
сделать фото
3.
выслать в группу VK
Дата
Тема урока
|
Тематический
материал для самостоятельного изучения
|
|
Lesson 1
21.04
The huge world of books
|
Учебный
материал урока
|
SB p.197, ex. 2a
(ActiveVocabulary, уточнить произношение в словаре)
SB p. 197, ex. 2b
SB p.198, ex. 2c,3a,3b(Listening,
reading)
|
Дополнительный
материал урока
|
Ссылки на
электронные словари:
|
|
Домашнее
задание
|
SB p.197-198 learn Active Vocabulary
SB p.200, ex.5 (write 15 sentences)
Задание выполняем письменно в тетради, делаем фото и
высылаем в группу VK
|
|
Lesson 2
21.04
What kind of reader are you?
|
Учебный
материал урока
|
SB p. 201, ex.1b (Read and translate)
SB p.252 (Learn grammar rule
“Participle I and Participle II”; watch the video (ссылка ниже)
|
Дополнительный материал урока
|
||
Домашнее задание
|
Exercise . Choose the
correct option:
·
His problem is so
(confusing/confused). Can you
help him?
·
I’m feeling (depressed / depressing).
·
I’m always really
(boring/bored) during the long flights.
·
My little daughter was
(amusing / amused) by the clown.
·
Olga’s new idea was
absolutely (fascinated / fascinating).
·
Mum! It’s so
(embarrassing/embarrassed) when you show my baby photos to people.
·
That film was very
(depressing/depressed)!
·
The trip was (exhausting /
exhausted)!
·
It’s so (frustrating/frustrated)!
I can’t remember this text.
·
This lesson is so (boring /
bored)!
·
The airplane moved in a
rather (alarming / alarmed) way.
·
The little boy was
(frightening/frightened) when he saw a spider.
Задание
выполняем письменно в тетради, делаем фото и высылаем в группу VK
|
|
Lesson 3
23.04
What kind of reader are you?
|
Учебный
материал урока
|
SB p. 202, ex. 3 (Listening,
reading)
|
Дополнительный
материал урока
|
||
Домашнее задание
|
SB p. 203, ex. 5
Задание выполняем устно, ответы не высылаем
|
|
Lesson 4
24.04
Is poetry enjoyable?
|
Учебный
материал урока
|
Learn grammar rule “Relative
pronouns” watch the video (ссылка ниже) p.252
SB p. 206, ex. 5
|
Дополнительный
материал урока
|
|
|
Домашнее задание
|
SB p. 206, ex. 6
Задание выполняем устно, ответы не высылаем
|
|
Lesson 5
24.04
The rhyming lines of a limerick
|
Учебный
материал урока
|
SB ex.2a p.204 (Listening,
reading)
SB ex.2b p.205
|
Дополнительный
материал урока
|
||
Домашнее задание
|
Compose your own limerick
Задание выполняем
письменно в тетради, делаем фото и высылаем в группу VK
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий